everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Friday, September 2, 2011

satu saat yg indah tapi sgt penat.

hehehheheehe..

dpt teguran dan pertanyaan bertalu2 ttg profile pic yg aku letak kat fb..kata dan pertanyaan mereka adalah seperti ini :

:: dah kawin setahun,tp nape buat gambar kawin as a profile pic??
:: baru naik pelamin ke?profile pic gambar kawin?
:: dll.....

huhuhu....x salahkan klu gambar profile tu ,gambar kawin ....eeemmm,aku rasa rindu plak dgn saat2 naik pelamin thn lps...persiapan yg dibuat 4 bln awl tu,membuatkan aku rasa sgt teruja.mmg nak kawin ni bkn keje senang.dgn hantaran nyer lg..nk deal dgn mak andam lg...mcm2 lah!sgt memenatkan.tp hati puas!

bila dah nk kawin tu,baru tau,mcm2 kena prepare.tp nasib baik ada majalah pengantin.sebagai rujukan..benda2 yg kecil2..spt bunga mangga,bunga rewang,bunga pahar dll..semua ni aku beli kat chow kit jer...murah pun murah..dan chow kit tu,mmg tempat turun temurun utk aku kunjung membeli kerana kakak2 dan ank buah aku semuanya beli brg persiapan kahwin di situ..

Hantaran

tema yg aku pilih utk hari bahagia tu,ialah putih,kelabu dan purple.my fav color tau!hantaran pulak,color purple lavender dan putih menjadi pilihan aku lah.aku mmg suka kan color2 english..actually,hantaran tu aku tiru salah satu blog hantaran perkahwinan ni....

http://zuescollections.blogspot.com



lebih kurang mcm gambar di atas tu la,deko utk hantaran aku...mmg pakai tepak putih tu..beli kat chow kit.murah je!hehe..cantik kan...lps tu aku beli lantern kat ikea utk letak jam..bunga2 tu pulak,aku beli kat romantika kat selayang mall..nk cari bunga2 atau brg2 yg kena mengena dgn decoration ni,bole la cari kat kedai romantika tu.mmg byk choice!

Pernikahan

kalau nk cerita bab baju plak,baju nikah aku tempah kat kakak ann.dia mmg tukang jahit tetap aku.dan pilihan colour utk majlis nikah tu,ialah white pearl...simple je..aku x pakai kain keras.pakai kain shiffon jer.beli kat jln tar..sekali dgn kain baju melayu lelaki.utk dua pasang tu,harganya,rm360.murah kan!

kurung moden jer....

Sanding

kalau cite psl mak andam..aku mmg tersangat lah puas hati dgn service yg diberi oleh kak ina..aku mmg buat byk survey utk mak andam ni..jenuh la pegi pengantin expo kat pwtc tu..tp sungguh la,mahal2 la pakej2 kat situ!dan x de la cantik sgt pun...pakej utk bersanding je dah 2k.so aku pun pegi lah ke butik nas collection ni..dan yg paling best,baju aku pilih yg baru dan design sendiri oleh aku..pilihan colour utk baju sanding ni,pitih bersih dan silver.labuci nya colour silver lah..utk baju sanding ni,perlulah pilih yg betul2.sb sekali je nak naik pelamin kan!putih tu,membuat kan seseorg pengantin tu,nampak class!tp,kalau colour2 lain pun ok..cuma kena pandai tgk design baju tu sendiri.aku mmg xkan pilih colour kuning,pink dan hitam.kalau cite bab colour hitam ni,mmg la nampak moden.tp,aku rasa x sesuai la plak naik pelamin pastu pakai colour hitam.bagi aku la...org2 tua pun mesti x suka colour hitam.klu org gelap pakai hitam,lg la x sesuai..entah la..hitam di hari perkawinan?mcm x der taste lansung kot...lg satu bak kata org cina,hitam itu x de ong!huhuhu..



design by me! (:

reben di kepala

reben kat kepala tu,mmg idea aku jgk.tp sebenarnya tiru dlm magazine perkahwinan org putih...hehhee..mesti ramai yg tertanya2,nape aku x pakai crown.emm,saje je ..nak nampak lain dari kebiasaan..
cite blk pasal mak andam ni lg..kak ina bagi pakej kat aku byk tau.so,pakej pilihan aku ialah,make up time nikah,make up mlm berinai,make up sanding.pastu baju sanding(baju baru),baju mlm berinai,5 pasang,pelamin dan aksesori,semuanya rm3 ribu je.kalau compare dgn tempat lain aku tanya mencecah ke 6 ribu tau!so sgt2 la berbaloi.terima kasih kak ina...
ni link utk page dia kat fb :

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000887814868#!/profile.php?id=100000887814868&sk=wall

Malam Berinai

my fav baju sebenarnya ialah songket...masa mlm berinai...sgt cantik!tp mlm berinai tu,mmg la sgt penat.tp enjoy giler..yer la...tukar2 baju kan...penat la..lps abis je,trus bantai tido.pukul 12 mlm jgk la abis...huhuhu..



Kek

kalau cite psl kek pulak...agak kelakar jgk la...bole x tempah kek seminggu lg nk majlis?benda yg paling penting,pun bole wat last minute.haish!tp nasib baik lah aku ni jenis yg simple.so x perlu lah tukang buat kek tu pening kepala wat kek aku tu...aku tempah kat hanim's cake.kat.lokasi dari umah aku,x jauh pun...kat sunway batu caves tu je..lps blk ofis,ptg tu aku terus singgah kat kedai hanim's ni,dan tgk catalog.pilih design dan colour yg aku nk,pastu blk lah...kek ni utk majlis potong kek..so,kek yg 2 tkt la...aku sgt suka.sb colour nya menepati dgn tema yg aku nak...

kek bunga purple

Fotografer

ha...ni part yg aku paling suke.kalau nk kahwin mesti lah cari fotografer yg terbaik kan..so,aku mmg survey dlm internet bagai utk dptkan fotografer yg terbaik.tiba2 satu hari tu aku teringat kwn aku ada kasi info ttg duffy zaynal ni...so,aku pun buka web site dia utk tgk hasil kerja tgn yg dia buatlah.sambil2 tu,tgk jgk web site fotografer yg lain.tp hati ni tertarik dgn gambar2 si duffy ni...bila dah bincang dgn en.hubby,dia pun setuju..x der lah mahal sgt pun pakej2 yg dia offer tu..klu nk compare dgn yg lain2 la...pakej yg aku ambil spt,shoot time nikah,malam berinai,sanding,outdoor dan sanding sblh penang juga outdoor di penang...semuanya 3k ++ je...so murah kan?!

i like this pic!

salah satu hasil kerja duffy....

bole like page duffy ni k...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=401153337946&set=a.398334557946.176650.753412946&type=1#!/group.php?gid=277139385324&v=wall

website die ...

http://duffyzaynal.com



Flower Girl


Yg jadi flower girl ni,ialah anak buah dan cucu aku..so cute tau mereka ni!baju flower girl tu,x perlu la yg berenda2 bagai pun..simple je.beli kat sogo.x mahal pun..klu buat kat hotel baru la sesuai flower girl pakai yg kembang2 tu..takut panas bdk2 tu pakai klu majlis wat kat rumah je kan..I'm so lucky cuz ada anak buah dan cucu yg comel2!pandai pulak tu berposing bila tgk camera..



Banyak kan benda nak kena fikir???sgt lah byk!

Apa2 pun,utk membuat majlis perkahwinan ni,bknlah mengambil masa 2 o 3 minggu.tp ialah memerlukan sekurang2nya 3 bln sebelum majlis.mmg mcm2 nk kena buat.nasib baik ada majalah pengantin sebagai rujukan aku.dan juga family yg byk membantu.klu x ada family,mcm mana lah kan..kesian kakak2 aku.yg terpaksa jln sini sana utk memcari keperluan utk majlis kawin aku tu..mmg sgt penat!kwn2 jgk byk membantu aku..siap sponser fondant cake lagi utk hantaran aku tu..Alahmdulillah..
Syukur sgt sb semua berjalan dgn lancar..seumur hidup,sekali merasa semua ni,mmg lah perasaan tu,sgt teruja!x kisah lah kalau ada org kata membazir.yer la..kononnya kenduri 4 jam tu,tp beribu duit habis.so,klu nk kawin,kena lah kumpul duit byk2 kan!x kisah lah!yg penting saat utk menguruskan segala2nya tu,memberikan aku pengalaman yg indah sekali!Alhamdulillah.. :)

No comments: