everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Tuesday, September 13, 2011

Al-fatihah utk adik Dania Emelda

Tadi aku terbaca satu blog ni..dpt msj drpd sorg kwn aku dan meminta aku membaca satu blog ni..tiba2 je hati ni sebak dan menangis..Allahyarham adik dania yg meninggal dunia pada 23 ogos lalu akibat penyakit lukimea yg dihidapinya..Allahuakbar..sgt comel dan nampak sgt periang orgnya..sgt sedih bila tgk gambar2 yg menunjukkan keriangan seorg bdk kecil bertukar suram kerana kesakitan yg dialaminya..korg imagine la,kecik2 lagi dah kena cucuk jarum kat badan sana sini..kita yg dh besar ni pun,kdg2 tak thn menahan sakitkan..inikan seorg budak..

Cuma bila habis baca blog tersebut,aku terfikir bagaimana keadaan aku bila kehilangan org yg kita syg..hari ini kita bergelak ketawa riang dgn org yg kita syg.tiba2 hari esok,dia dah tiada???Ya Allah mampukah aku menanggung dugaan itu..bersediakah kita utk berhadapan dgn dugaan itu..entahlah..mmg Allah memberi setiap hambanya berlainan dugaan sebenarnya..Allah x kan memberi dugaan kpd seseorg itu,jika org itu tidak mampu mengalaminya..Allah tu kan Maha Adil..

Aku cuma mampu berdoa agar ibu dan bapa arwah,akan tabah menjalani dugaan ini..mungkin ibu arwah akan lebih terasa akn kehilangan arwah..seorg ibu yg melahirkan dan menyusukan anaknya,mmg akan lebih sebak apabila kehilangan anak..percayalah..mudahah2 arwah adik dania akan menunggu ibunya disyurga satu hari nanti.Insyaallah..sama2 lah kita berdoa..

*bole baca blog ini... http://alyn9479.blogspot.com/..
Sure air mata korg akan mengalir... :'(
Post a Comment