everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Sunday, November 6, 2011

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Salam..

Esok semua umat islam akan meraikan raya kedua terbesar iaitu raya korban..para peserta haji juga berada di Mekah utk menunaikan haji.Amin.

So,raya haji thn ni,turn raya di rumah mak aku lah di selayang..hehhehe.begitu lah gamaknya bila kita dh berumah tangga..mesti lah sama adil..kg aku di Kl.yg bestnya kg di kl ni,x perlulah rempuh2 jammed kan..dan suasana beraya di kl ni best juga.x kisah lah di mana pun kita menyambut raya.yg penting kita bersama keluarga tercinta.wlupun ada yg mengatakan,kesian aku x ada kg.huh!skg aku dh ada kg k.kg hubby di penang.kira kg aku jgk lah!

Skrg ni aku dan mak sibuk memasak lemang.sempat lg aku nk mengupdate blog kan!ahaks!alah..sementara tggu rendang ayam tu kering.pas2 nk letak kerisik je..pas2 dh siap pun! Lps tu,masak daging masak kicap pula..itu lah menu keluarga ku jika hari raya menjelma.kebiasaannya,kuah lodey pun akan dibuat jg..jadi,menu utama utk raya ialah rendang ayam,daging masak kicap dan kuah lodey(kuah lemak kuning).lauk2 ni dimakan bersama lontong,lemang atau nasi impit..sedapkan! :)

Klu rajin,biasanya,raya kedua mak atau kakak aku akan buat menu lain pula..tgk mood lah.tp biasanya akan buat nasi hujan panas..dimakan bersama ayam msk merah dan kuah kurma..wooowww!meleleh air liur.huhu..

Apa2 pun,selamat menyambut hari raya aidil adha kpd semua..apa saja pengorbanan yg kita lakukan,biarlah ke jalan Allah.. :)

*rendang mak jgk yg sedap! :)

No comments: