everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Friday, November 18, 2011

Teksi tapi BUKAN teksi tunai.?????

Byk betul tanda tanya kat tajuk kat atas tu kan???hahahaha.entry kali ni aku nak cerita ttg cas yg dikenakan utk aku apabila aku menaiki sebuah kenderaan awam iaitu teksi.bkn TEKSI TUNAI tau(dlm rancangn astro ria).klu terkena teksi tunai tu,kayo lah mak! Yerrkkkk??apo aku merepek ni???!!

Ok.ok..hari ni first time aku naik teksi setelah beberapa tahun aku x naik teksi lah.dr lapangan LRT Tmn Melati.wei nor,ko ingat ,ko naik kapal terbang ke,nak guna perkataan 'lapangan' konon.ahaks! Ok sila gigit hidung aku. Ok.ok. Sambung blk lah. So,abg teksi tu tanya aku nak pegi mana.aku jwp la gombak.abg teksi tu pun kata ok.kita lalu highway je la.sb klu lalu jln kat greenwood tu,boleh jd gila..bila dia kata mcm tu,mata hitam aku pun terus pandang ke atas sambil terfilr. Agak lama aku nk jwp ok kat abg teksi tu.sebabnya aky blur.rupa2nya abg teksi tu x nak lalu greenwood sb jln tu jammed...oooo..kisahnyer...

Ok.otw blk tu,abg teksi tu pun,tanya lah mcm2 psl kwsp ni kan...aku pun dgn rajinnya,jwp lah segala soalan yg diberi.tp x dpt duit lah.sb bkn TEKSI TUNAI.harap maklum.hehehehehe. Ok..bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla...."ok abg kona kiri pastu kona kanan pastu kona kiri blk,pas2 benti kat dpn umah yg ada pokok mangga tu k.ok..dh sampai pun...bape ringgit yer??"Tanya aku.. "Sebelas ringgit je.." Owh ok...dlm hati aku, "JE???" Aku byr dan terus keluar.mak aaii..gila kan..tambang teksi je dah sebelas ringgit.sebelas ringgit tu boleh beli mainan qis tau. ;p

Hurrrmmm,tp klu nk difikir2 kan,mmg skg ni nilai duit tu dah jatuh.rasa mcm segala bendanya mahal.klu dulu,tambang sebelas ringgit tu,boleh kira dari gombak ke chow kit tau..skg ni?? Jgn harap laaa..
X per laa.. Apa nk wat..dah rezeki abg teksi tu dpt penumpang arah tujunya jauh(padahal x jauh mana pun)
Post a Comment