everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Saturday, November 26, 2011

Salam Maal Hijrah..

Assalammualaikum...

Salam Maal Hijrah semua...

Apa itu Maal Hijrah?Maal membawa maksud 'bersama'.Hijrah bermaksud 'berpindah'.jadi,Maal Hijrah boleh membawa maksud bersama berhijrah atau bersama berpindah.

Hijrah haruslah difahami dgn berpindah ke satu keadaan yg tidak elok kepada satu keadaan yg lebih baik.jadi,kita seharusnya memasang niat yg baik utk mengubah diri kita ke arah yg lebih baik...

Doa menyambut tahun baru islam ni,kita jgn lupa membacanya yer..doa awal tahun dibaca selepas solat maghrib sebanyak 3 kali..Doa akhir tahun juga harus dibaca iaitu selepas solat asar juga 3 kali..

Sempena Maal Hijrah ni,aku mengharapkan ,aku akan menjadi seorang hamba Allah yg lebih beriman dan bertaqwa..Insyallah..aku ingin sekali membersihkan jiwa ini,yg aku rasakan kotor.mudah-mudahan Allah mengampunkan dosa-dosa aku dan juga dosa-dosa keluarga ku,sahabat-sahabat ku juga dosa umat islam di dunia ini..Amin...aku hanya insan yg kerdil dan tdk pernah lari dari dosa..Ampunkan aku Ya Allah...

Wassalam..terima kasih kerana sudi membaca.. :)

*bersama lah kita memantapkan iman,menambahkan amalan,bersama memperjuangkan Syiar islam seiring dgn zaman yg penuh cabaran ini..Insyaallah...

No comments: