everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Saturday, January 21, 2012

Siput Sedut!

siput sedut

yuuummmmmyyy!! sedapnya siput sedut masak lemak ni......ini adalah salah satu makanan kampung kegemaran aku.kdg2 bila tgk siput sedut ni,mcm pelik dan agak buruk jgk rupanya kan???? tp rasanya mmg sedap! dulu mmg aku x suka makan siput sedut ni.tp pernah sekali tu,jiran aku pernah bagi aku rasa. mula2 tu,aku mmg x pandai sedut! sampai nak tercekik aku dibuatnya sb siput tu termasuk tekak.hahahaha.
pastu bila kali ke dua aku makan,dah ok dah....hehehehe..

kalau dilihat pada rupanya,mmg sesetengah org geli nak makan siput ni kan??! betul lah! mmg ada org yg x makan..sb geli...hahaha..tu lah..jgn lah nk tgk luaran siput ni je..cuba rasa dulu,baru tau kesedapannya.kiranya kalau makanan tu nampak pelik,kita x akan makan la kan...abis tu,klu makanan tu dibalut cantik tp rasanya hampeh, x guna jgk kan.mcm sushi lah! dibalut cantik.tp bila rasa,mak aaiii kembang tekak aku nok!! sorilah,aku bkn lidah jepun.hahahaaha.aku hanyalah lidah org malaysia.mmmmuuuaaaahahahahaa....!!

x kisahlah...apa2 pun,siput sedut ni mmg sedap.dan ianya sesuai bila dimasak lemak kuning tu aje....mmg terbaiklah klu siput sedut ni dimasak oleh org yg pro bila masak lemak ni.
Post a Comment