everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Wednesday, January 18, 2012

Dugaan buat Wardina Safiyyah

Assalammualaikum..

Agak lama jgk aku x update blog aku ni eh..almaklum lah.masa tidak begitu mengizinkan aku untuk menghadap lap top dgn lamanya.hehehe..jadi,pada masa ini,aku ada masa sikit je lah,utk update blog yg dh berabuk ni.hahaha..

Huurrmm,baru2 ni,dlm paper ada menyiarkan tentang rompakan yg berlaku di sebuah rumah seorg artis wanita yg cantik tu,iaitu wardina safiyyah..sgt simpati dgn apa yg jadi pd beliau..Alhamdulillah,tiada apa yg terjadi pada keluarganya..
Cumanya,aku tidak begitu mengerti,dgn fitnah yg dilemparkan pada beliau..yg mengatakan wardina membuat laporan palsu.Masyaallah..manusia jenis apakah itu yg sanggup melemparkan fitnah sebegitu berat.sudah lah rumah dia dirompak,sekarang,fitnah pula menyerang beliau..ini lah dikatakan manusia yg berhati kotor.sanggup kata apa saja untuk membuat org lain sedih..insaflah wahai manusia..

Cuma,aku bayangkan bagaimana jika apa yg berlaku pada wardina itu,jadi pada aku sendiri..Allahuakbar..kuatkah hati ini utk menghadapi dugaan itu??? Aku hanya dapat mengatakan supaya wardina bersabar dgn segala ujian yg Allah beri ini..setiap yg berlaku,ada hikmahnya..kepada pembuat fitnah itu,berhentilah.cucikan lah hati anda itu..fikirkan,jika perkara tersebut berlaku pd diri anda sendiri,atau keluarga anda??

No comments: