everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Saturday, January 7, 2012

Duit aku tercicir!

aduyai...kejar masa punya pasal,RM150 aku hampir hilang!! Ya Allah...kenapa lah aku begitu careless! :(
aku ke JPPH Selayang utk ambil report valuation rumah yang aku beli tu....duit rm150 tu letak kat poket jeans aku sebelah kanan.mungkin aku masukkan duit tu tdk begitu dalam,jadi tercicir lah kan.....

jam dah menunjukkan pukul 12 tghari.lps parking je,aku terus berlari2 anak menuju ke pejabat JPPH tu...sebabnya ofis tu akan tutup pukul 12 suku kan.yer lah..hari ni kan hari jumaat....ok.bila sampai je tkt 2 tu,aku pun jumpa dgn cik izlin staff kat situ lah.bila dia tanya samaada aku ada bwk tak duit utk report tu,dan aku pun selok la poket jeans aku.tgk sebelah kanan x ada.sebelah kiri x ada.poket belakang pun x ada. alamak!! mana duit aku ni???!! aku pun ckp kat staff tu,tggu kjp.nak check kat kereta. berlari2 aku turun tangga.jantung dah berdebar2.ishhhh!! sakit betul hati aku.

bila dah sampai kereta.check semua pelusuk dlm kereta tu, x ada!!! waaaaaaaa!! mana duit ni....!! aku pun terus call mak.minta tlg mak cari kat depan pagar rumah dan sekitarnya...hurmmm...x ada...mak dah membebel2.lps tu tiba2 je ada sorg makcik cleaner ni tanya aku. "kenapa dik?? ada hilang duit eh....??" aku pun jwp la yer...bila dia tnya berapa yg aku hilang tu.aku pun jwp la rm150..terus makcik tu keluarkan rm150 tu dari poket dia....Alhamdulillah Ya Allah...makcik tu kata,duit tu berterbangan kat dpn pintu ofis tu...makcik tu kata,dia pun ambil je la...sambil2 tggu kalau2 ada yg tanya ke...kebetulan masa aku call mak aku tu,dan nada suara aku yg menggelabah tu,makcik tu pun agaknya dengar perbualan aku tu..dan terus tanya pada aku...

aku pun terus ucap terima kasih pd mak cik tu,berpuluh puluh kali.aku nk nangis dah tau!! klu 5 hinggit x per beb! ni SERATUS LIMA PULUH!! haahahhahaa..

terima kasih pada makcik cleaner tu..aku rasa klu org lain jumpa,mmg dah makan duit aku tu..mungkin makcik tu seorng yg baik hati dan jujur.klu tidak,xkan lah dia pulang kan pd aku kan!! kat KL ni susah nak cari org yg jujur tau! pencopek byk lah!

semua ni terjadi gara2 kecuaian aku dan kejar masa punya pasal! adeh!!

*kepada makcik tu,terima kasih byk2 saya ucapkan...hanya Allah s.w.t yg boleh membalas jasa dan kejujuran makcik terhadap saya...

2 comments:

Nurizzah Majif Biz said...

nasib ade rezeki ko..
klu org lain yg jumpe memang sah lesap mcm tu je...

Unknown said...

Tu lah miza..nasib aku baik btl.dan mmg rezeki aku..Alhamdulillah. :)