everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Monday, January 23, 2012

Cook Is My Passion

Hehehehe..title tu mcm poyo pun ada kan!! Walau apa pun,Alhamdulillah, aku jadikan seorang isteri dan ibu yg ada kebolehan memasak. Sebenarnya,semua org boleh masak.bezanya sedap atau pun tidak je lah kan..buat masa ni, bakat masak yg aku ada ni,hanyalah en.hubby je yg selalu rasa.hehehehe..belum lg sampai tahap ke Master Chef lah...may be one day??! Who knows kan?? Berangan je lah! ;p

Masak di rumah ni, lebih terjamin kebersihanya..yer lah..klu kat kedai makan tu,mana lah kita tau, sayur,ayam dan segala bahan tu, dibasuh dgn bersih atau tidak kan.. At least kat umah, kita sendiri yg cucinya. Dan kadang2, makanan kat luar tu, byk sgt letak Aji No Moto..mmg sgt x elok! Sekali sekala nak makan di luar tu,x ade masalah pun...

So,cuti 4 hari ni, aku pun masak memasak lah! X benti2 dok dapur tu..hehehe.. Qistina?? En.hubby lah yg jaga..nasib baik ada en.hubby yg sgt rajin menjaga anak.mcm tu lah..klu isteri duduk di dapur, si suami bantu dari segi lain pula..jaga anak ke... :) itu lah dikatakan tolong menolong antara suami dan isteri.. :)

Eemmm, tp kalau dibandingkan perbelanjaan makan di rumah dan di luar,lebih kurang sama je..sama jika kita berdua sahaja dgn suami.tp kalau ada anak2 yg ramai,mmg sgt menjimatkan klu masak di rumah. Kemarin,pegi ke pasar utk beli ikan tenggiri..malangnya, harga ikan sekarang ni lebih mahal berbanding dgn harga udang atau ayam..yer lah.aku tau ikan tenggiri tu mmg mahal.sb sedap kan.tp mcm melampau sgt lah..2 potong ikan tenggiri tu,harganya Rm7. Klu ayam sebelah, baru Rm6. X ke mahal ikan tu??!! Apa boleh buat..sebulan sekali boleh lah mkn ikan tenggiri tu..klu selalu,x ke kopak duit en.hubby?? Hehehehe..
Post a Comment