everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Thursday, March 29, 2012

Bubur nasi buat Qistina

Assalammualaikum....

cuaca yg agak mendung dan sejuk di luar tu, membuatkan aku ingin tidur saja.. lepak di rumah kerana hari ini bercuti. jadi aku merajinkan diri utk mengupdate blog. hehehe..

badan aku agak tak sihat, tapi kesihan Qistina mesti lapar. lately,mak kata, qistina tak mahu makan sgt Nestum Cerelac perisa gandum dan ayam. mungkin dah muak agaknya.. tapi sebelum ini, mak mmg ada buatkan bubur nasi yg dicampurkan dgn sayur carrot dan ayam. lepas itu mak akan blender bubur itu. malangnya, beberapa hari selepas mkn bubur itu, qistina berak2. hurmmm, tak sesuai agaknya... jadi, mak pun stop bagi bubur nasi tu. continue mkn Nestum Cerelac. salah sorg kakak aku ckp, tggu setahun baru baru bagi bubur nasi.. sb maybe perut Qistina tak sesuai lagi..


solid food stage 3


Hari ini, kebetulan aku cuti, aku pun memasak bubur nasi kosong dan aku goreng ikan bilis lepas itu ikan bilis itu aku tumbuk bg hancur utk dimakan bersama bubur nasi td. bila suap qistina, Alhamdulillah dia nak makan... tp tak banyak. mungkin cpt kenyang agaknya. sb texture bubur yg tak di blend agak keras.
tidak mengapalah... asalkan qistina nak jgk makan. nasib baik qis minum susu aku lg... kenyang jgk lah klu tak mkn apa2 pun...

bubur nasi plain...

ikan bilis yg telah ditumbuk halus

maybe lepas ni, aku ingin buat bubur nasi campur dgn sayur atau ayam atau daging. dan dimakan bersama sup. mesti Qistina berselerakan! ^_^

sebelum ni aku mmg agak risau bila nak bagi makan solid food pd qistina. ye la.. usus dia belum betul2 matang. jadi, risau lah kalau bg sesuka hati je kan... mudah2an qistina tak ada apa2..Insyaallah...

No comments: