everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Sunday, March 11, 2012

Maternity & Children Expo 2012

Assalammualaikum....

Aku baru blk dari Maternity & Children Expo yg berlansung di Mid Valley dari 9 March-11 March 2012....
hurmmm, last pergi expo2 mcm ni, thn lps. Di Mid Valley jgk. kalau org tanya apa yg ada sgt dgn expo2 ni... actually klu expo mcm ni, boleh lah yg bakal2 menjadi ibu pergi utk membeli brg2 keperluan bayi dan sendiri bila bersalin nanti.. even,aku masa mengandung dulu pun, mmg tak akan terlepas dgn expo mcm ni. klu di awal2 pregnant tu,pergi dan hanya lihat2 sahaja.. tak ada lah nak membeli pun... tapi bila kandungan dah berusia 7 bulan,baru lah aku dan en.hubby listing brg2 keperluan dan pergi membelinya.. kalau di expo2 ni, mmg barangan yg dijual tu,agak murah. elok lah beli masa expo ni. tapi, yg tak bestnya, mmg crowded! dgn perut yg memboyot ni, lps tu kena jln tgh org ramai tu,mmg agak merimaskan. lagi2 klu expo diadakan di Mid Valley, mmg lah org sgt ramai! tp aku tetap suka pergi ke sana. huhuhu..

Pengalaman aku dulu, oleh kerana dah agak org akan terlalu ramai di expo tu, jadi aku dan en.hubby membuat keputusan utk membeli brg yg diperlukan dan terus keluar dari expo tu. sebabnya,aku mmg pening kepala klu tempat tu crowded! dulu aku hanya beli pump breast dan nursing bra di booth Fabulous Mom. lps je beli terus blk.... aku hanya membeli brg2 bayi di Sogo bila ada member sale. lagi best dan berpatutan. actually brg bayi ni tak perlu beli byk2 pun... sb,nanti mesti ramai kwn2 yg bagi.. total yg kami belanjakan utk brg2 bayi dan sendiri,lebih kurang RM1000.

Lps bersalin ada lagi expo di Mid Valley, aku dan en.hubby pun pergi lg... bole beli brg2 yg kecil2. sb murah. spt, Wet tissue, sabun pencuci baju baby dan lain2. Mcm expo kali ini, kami pergi hari terakhir.. dan tak ada lah nak beli apa pun barang Qis... yg byk membeli ialah brg en.hubby. sb di hall sebelah expo Maternity & Children tu ada jualan brg2 brand Hush Puppies. so,en.hubby lah yg bershopping. :)

Wet Tissue & Liquid Cleanser 

tu je lah yg kami beli di expo utk Qis.. sebabnya dah abis kat rumah... huhuhu...

No comments: