everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Wednesday, March 21, 2012

Avent Special Edition!

Assalammualaikum semua!!

entry kali ini ialah aku nak menceritakan apa yang aku beli di kedai barangan bayi iaitu Bebe Totz. Actually, pada hari sabtu malam yg lalu, aku nak ke outlet Fabulous Mom yang terletak di Ukay Perdana. Malangnya, tutup pula... Nak beli baju nursing.... tak sangka pula, outlet tu tutup pada jam 8.30pm... aku and hubby sampai pun, dah jam 8.45pm... So, mata aku ni memandang2 lah shop lot yang ada di situ. tiba-tiba ternampak satu kedai yg bernama Bebe Totz. en.hubby bertanya pada aku. tak nak ke singgah?? aku pun, on je lah.... hehehhee...

masuk2 je, tgk tak ada customer. ooppppsss... rupa2nya dah tutup. tapi owner kedai tu kata,boleh jer... hehehe.. dan owner kedai itu, adalah melayu kita! tiaba2 rasa bangga bila tau ada org melayu menjual brg2 bayi. ye lah...biasanya bkn org melayu yg buat bisnes mcm tu....

sambil aku lihat2 barang2 yg dijual di situ, ternampak pula dua botol susu Avent yg berwarna Pink dan Blue.. tak pernah pula aku lihat Avebt jual botol susu yg berwarna. selalunya mesti plain je..... hehehe.. Bila tanya pada owner tu, dia kata yg ni Special Edition... mula lah hati ni nak membeli tu!! ala...lagi pun aku mana ada beli sgt botol susu Qis ni. mmg sebelum ni pakai Avent. Tapi yg saiz kecil tu je... yg selalu tukar hanya puting saja.. puting botol susu mmg kena tukar setiap 3 bulan.. tapi aku beli puting jenama MAM. sebab tak mau mak tertukar dgn Alisya punya..

puting MAM.

Actually, puting MAM ni sesuai utk baby yg menolak botol susu. sebab rasa puting tu tak sama dgn puting ibu dia. tp klu bagi yg MAM insyallah baby tak akan menolak punya... dan puting MAM ni juga boleh digunakan pada botol susu Avent....
Qis ada satu botol MAM.. tapi dah tak guna, sebab leceh sikit nak cuci. kena buka bahagian bawah botol tu...

botol MAM

dan entry ini sebenarnya nak tunjukkan botol Avent Special Edition tu..... hehehe


ni dia...

nak lihat lebih jelas....

pink & blue

cantikkan?? ye lah... lain dari lain kan... aku mmg saja nak buat collection botol susu Qis. bukan selalu pun beli botol susu. hehehe.. klu kat kedai tu, yg set botol susu Avent yg starter, Rm120. compare klu beli kat expo, lagi murah kat kedai Bebe Totz tu.....

Apa2 pun, klu nak beli botol susu, biarlah pilih yg BPA free ok..... :)

3 comments:

Bebe Totz said...

Terima Kasih krn selitkn jugak name kedai kami! hope Qis likes it.. & enjoy Avent special edition! take care. Hugs Qis! i still remember u, Qis & hubby!!

Unknown said...

Your are most welcome dear..
I teruja sgt tgk botol event tu. I pegi kedai lain pun, x ade jual tau yg special edition tu..hehe.
Hugs jgk kat baby bam bam u jgk yee...(:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.