everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Thursday, September 11, 2014

Sahabat....

Assalammualaikum...

Hai uoolsss...

Since cuti lama dan free ni, boleh lah hapdate blog! hehehe..

Di sini aku ingin mengucapkan syukur kerana aku punya sahabat yang ikhlas. senang bersama.. susah pun bersama... kadang2 tu, kita tidak sangka bahawa sahabat yang jauh dgn kita, adalah ada dengan kita waktu kita dalam kesusahan. 

kalau kita betul2 hayati erti persahabatan itu, sudah tentu kita tidak akan ada niat buruk atau bersangka buruk pada sahabat kita. bersahabat, sama seperti bercinta. terima seadanya. jika sahabat kita tu ada membuat silap, kita perlu tegur dgn baik. bukannya mengutuk, mengata belakang. untuk apa? untuk membuka aib sahabat kita sendiri? kadang2 bukan apa, sebenarnya kita ada rasa iri hati sepanjang berkawan dgn sahabat kita tu.. sebabnya, sakit hati bila sahabat kita tu 'lebih' dari diri sendiri. ini mmg masalah HATI..... aku cukup takut dgn penyakit hati ni. Ya Allah... mohon jauhkan dari diri ku.... 

Adalah paling aku benci adalah, bila ada sahabat yang hanya ingin berkahwin demi kepentingan diri sendiri. ini paling aku benci. bila sahabat tu boleh membawa manfaat pada diri, kau akan sanjung.. kau akan bersama. waktu senang aje lah... tapi, bila sahabat kau mula tidak memberi manfaat, kau hilang... hilang dalam pandangan. lepas tu, kata2 belakang... perli2.... adoi. kesian betul dgn manusia mcm ni. jgn lah terjebak dgn 'kawan' yang jenis ni. 

percayalah... korang akan sedar beberapa jenis sahabat yg mcm mana dalam hidup korang, apabila korang mengalami kesusahan. percayalah!!! 

No comments: