everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Saturday, September 13, 2014

Pati Delima Gulsan

Assalammualaikum...

Hai uuollss... 

hari ni, aku nak share sikit tentang kebaikan pati delima gulsan ni. aku baru consume satu botol je. agak ketinggalan sebenarnya. padahal dah lama produk ni dijual di luar sana. 





baru2 ni baru rasa terbuka hati nak try. actually, en suami dah lama consume pati delima ni. dia pernah suruh aku minum, tapi aku yg tak nak... 

sebenarnya, banyak betul kebaikan buah delima ni. buat pengetahuan semua, buah delima ialah buah syurga. 

Di dalam kedua- duanya (syurga) juga terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima”. [Surah al Rahman ayat 68].


dalam al-Quran juga ada menyebutnya. jadi sudah2 tentu lah banyak kebaikan buah delima ni. perubahan yg aku rasa bila dah consume hampir satu botol ialah aku rasa badan aku mmg tak letih2. selalunya aku rasa sakit2 je badan ni. tp Alhamdulillah.. pati delima ni memberi kesan yg positif. dan kalau korang nak cuba sesuatu produk tu, mestilah secara konsisten. baru lah korang akan rasa kesan nya...

Antara kebaikan pati delima ni kepada wanita ialah :

  • Menegangkan payudara
  • Mencerahkan kulit(tinggi vitamin C dan antioksida)
  • Menegangkan kulit
  • Merawat keputihan
  • Merawat dan mencegah kanser rahim
  • Membakar kalori
  • Membaik pulih hormon
  • Menjaga kesihatan usus kecil dan besar
  • Dan lain-lain
Ramai juga yg aku dengar wanita yg sedang ber TTC amalkan pati delima ni dan mereka berjaya hamil.. even, anak saudara aku pun mengalami senggugut teruk. bila consume pati delima ni, alhamdulillah dah tak senggugut lagi.. aku yakin khasiat buah delima itu sendiri yg menjaga dan membaik pulih sistem peranakkan seseorang wanita. 

Back to basic... kita perlu yakin dengan apa yang tercatat di dalam al-Quran. seperti, madu, habatussauda, buah delima.. Entry ini sekadar perkongsian sahaja.. mana yang baik, kita share ok! Wallahualam...

*aku tidak jual produk ini. terima kasih. 



No comments: