everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Saturday, July 27, 2013

BB Cream

Hai u ollss..

Penah dengar tak BB cream?? Mestilah pernah kan.... Sebelum ni aku rasa tak berminat dengan BB cream ni. tapi entah kenapa tetiba nak cuba pulak pakai BB cream. BB ialah singkatan dari Beblesh Balm. BB cream ni, kiranya all in one lah. merangkumi semua. 'semua' tu aku tak sure apa. kih kih kih.. info dari google lah...

Ok, mmg banyak dan pelbagai jenama BB cream yg dijual di pasaran ni. tapi yg aku tahu, BB cream ni berasal dari Korea. Ada sejarah pasal BB cream ni. u olss boleh google k.  aku penah  guna BB cream ni, iaitu jenama Safi Rania.


Ehsan dari Google

Aku try BB cream ni pun, bukan sebab aku beli. Aku pakai ofis mate punya. masa tu lepas solat zohor. aku tgk dia tepek-tepek BB cream ni kat muka dia. aku tanya lah dia.. best ke pakai BB cream ni?? pas2 dia jwp, mmg sgt best!! fuh! aku pun rasa mcm nak try jugak lah.. tetiba dia offer aku suruh pakai dia punya.. lepas aku tepek-tepek kat muka dan terus pakai bedak compact ZA aku tu.. bila tgk je cermin. hurmmm.... mcm biasa je kot.... cuma rasa kulit tu lebih ringan, mulus gitu. rasa juga lah 'best' bila pakai BB cream ni.

So malam ni, aku Google pasal BB cream ni. Byk jugak jenama yg menarik hati aku. Lepas tu stalker kat blog orang semua kata BB cream ni best. So, sekarang ni, aku masih survey brand apa yg paling best.

Klu dari Korea, ada banyak... seperti brand Wonder Cream..

Ehsan dr Google

lagi....

Ehsan dr Google


Dan lagi.....

Ehsan dr Google


Ketiga-tiga di atas ni, nampak mcm brand yg hot je.... cuma aku rasa harga dia agak mahal klu compare dgn brand mcm Silky Girl, Safi Rania, Garnier, Maybeline dan sebagainya lah..

Ok tak apa... nantti akan ku cuba fikir-fikir kan brand apa yg paling best utk dibeli. akan ku post entry utk testimoni menggunakan BB cream ni k!!

Ish.. nama pun perempuan, mesti lah nak sentiasa nampak cantik gitu.. cantik utk en suami jugak.... hehehehe. ;p

No comments: