everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Friday, July 12, 2013

Alhamdulillah hari ke-3 Ramadhan..

Assalammualaikum...

Hai u oollss... mcm mana puasa u ollss setakat ni?? hari ni dah masuk hari ke-3 kan kita berpuasa... Syukur Alhamdulillah,aku masih berpuasa setakat hari ni...

Setakat ni jugak masih bertahan kerana boleh masak lauk utk sahur. Penat tu, mmg lah penat... tapi klu boleh lg masak, baik masak je kan.. klu beli kat bazar tu, harga yg dijual mmg boleh tahan mahalnyakan. Tp....... hari ni baru masuk hari ke-3.. kot2 lah dah tgh bulan Ramadhan nnti, dtg mood malas aku nak masak pulak ke.... kih kih kih.. Jawapannya, beli je lah..... ;p

Bgn seawal jam 4.30am nak panaskan lauk utk sahur.. 6.30am, dah siap2 utk ke pejabat. Aku amik flexi B iaitu masuk jam 8.15am dan pulang jam 5.15pm. ala.. mcm biasa seperti bulan2 yg lain.. hehhe. sebabnya, aku naik motor dgn en suami.. so, Insyaallah lah tidak tersangkut di dalam kekesakan lalu lintas.. hehe.

Ok... di sini, aku juga nak share antara amalan-amalan yg bagus dibuat pada bulan Ramadhan ini...


  • Banyakkan membaca Al-Quran.
  • Qiamullail
  • Solat Tarawikh
  • Zakat Fitrah
  • Bersedekah
  • Banyakkan bersabar
Dan minta jauh dari amalan-amalan yg tidak baik juga. seperti, mengumpat, tidur yg keterlaluan, marah-marah dan lain-lain perkara yg buruk lah kan...

Semoga kita semua mendapat rahmat dan keberkatan dari Allag S.W.T di bulan ramadhan ini.. Insyaallah..
Post a Comment