everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Tuesday, April 24, 2012

Lampu

Assalammualaikum.....

hye semua!! aku sgt teruja bila rumah yg aku beli telah betul2 menjadi kepunyaan aku. Alhamdulillah.... kunci diserahkan pada aku semalam. so, aku dan en.hubby pergi melawat rumah kami sambil berbincang apa yg perlu renovate. syok!

hurrmmm, bila dah ada rumah baru ni, salah satu yg aku akan tukar ialah lampu. sabtu dan ahad yg lepas, ada family gathering kat PD. hari ahad kami check out, dan singgah di Nilai sekejap. sebab my sis nk pergi beli tikar. aku dan en.hubby mengambil kesempatan tgk2 kedai lampu di Nilai 3 tu.... wow!! sgt teruja aku bila lihat lampu2 yg sgt cantik. pada mulanya, hanya nak survey terlebih dahulu. tapi aku ni dgn tidak kesabarannya, terus memujuk en.hubby membeli lampu utk bahagian living dan dining. malangnya lampu bahagian dining tak ada stock... so, beli saja apa yg ada... ikutkan hati nak borong mcm2. tp en.hubby dah mula membebel2.. hehehe...

kedai lampu di Nilai 3


salah satu lampu yg sgt aku minat , yg ni....

lampu bola
aku suka sgt dgn designnya kerana nampak  moden...
dan antara lampu utk dining ialah seperti gambar di bawah ni.. klu nak pilih utk dining, mmg sesuai yg jenis terjuntai 3 ni....


lampu lolipop


yang ni pun cantik kan...

oleh kerana rumah aku itu nanti tidak pasang plaster syiling, jadi design lampu yg aku pilih ialah mcm ni.....

lampu kaca
kalau rumh korg pasang plaster syiling, aku suggest korg pasang je down light.. mmg style lah!!

klu korang pergi, dah tentu korang sendiri akan rambang mata. dan aku rasa harganya tidak lah semahal mana. klu rumah korang adalah rumah banglo, dah tentu kena beli lampu yg harga berpuluh ribu. barulah kena gaya. betul tak??

ada satu kipas syiling ni, so cute!


memang rasa lega sb salah satu keperluan rumah baru, telah pun dibeli.. sebenarnya, mcm2 lagi yg perlu dibeli.. Insyaallah weekend ni, aku pergi ke Ikea utk membeli apa yg patut! :D

4 comments:

Nurizzah Majif Biz said...

wah...syioknya dah shopping barang umah..best2...
aku ni pun tggu ms je siap umah..
pastu mula lah rabak..huhu

Unknown said...

huhu.. ni pun shopping x plan miza.. ikutkan nk tggu abis cat baru nk g shopping.. tp hati dh x thn sgt kan..hehhee

ko pun ujung thn ni kan...
mesti mcm2 dah list kan... :)

emma dangdut said...

rambang mata di wat nya!!!teruja mau jejaki rumah mu,,baru puas nk design umah sendiri kan :D

Unknown said...

aku lg teruja nok!! skg baru nk mengecat la dik. mau tlog??? :p