everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Monday, April 30, 2012

Bersih oh Bersih.....

Assalammualaikum....

hurmmm...dah tentu masing2 kecoh bercerita ttg hal bersih ni kan... baca dalam status FB dan Twitter, bersih lagi dan lagi dan lagi. Oh.... Malaysia ku... sedih dgn org melayu masa kini. bila sesama islam bergaduh. sgt memalukan... org bukan islam??ketawa melihat melayu gaduh dgn melayu. -.-'

ok... aku bukan ahli politik. dan aku tak kata yg aku pihak pada kerajaan. NO!!! aku hanyalah seorg pecinta keamanan negara sahaja. aku hanya inginkan negara Malaysia aman dan damai.

Aku tak kisah siapa2 pun nak menjadi peserta bersih tu. tapi aku sgt benci pada org2 yg gila sampai buat bersih itu jadi huru hara. tak kisah lah yg buat huru hara tu dari polis yg menyamar pakai baju org biasa ke... tapi manusia2 mcm ni, mmg tak punya akal.

mcm ni lah... bagi aku, PKR, BN, UMNO ke.. mana2 parti pun sama. sb yg menjadi ketua adalah manusia! jadi, setiap manusia ni ada nafsu dan cita2 sendiri yg hendak dicapai. ok. kalau kata satu hari nanti pembangkang yg akan memerintah negara ni, adakah semua rakyat akan puas hati dgn pemerintahan itu?? dan yakin ke yg pemerintah itu satu hari nanti akan berlaku adil dan saksama?? kalau anda menjadi seorg ketua, pastikah anda akan menjadi favourite semua org??? pasti???yakin???

ok... faham... semua rakyat nak sesuatu yg adil dari seorg pemerintah... aku pun menuntut benda yg sama. tahukah anda, sebenarnya dunia politik ni sgt lah kotor! kalau anda menjadi org ternama, tak mungkin lah anda ni akan menjadi seorg yg sgt mulia. Even masa kerja pun, ada mengular. Padahal tak sedar, mencari keberkatan tu penting. lps tu, ckp pasal politik bukan main.. itu salah. ini salah. itu tak betul. ini tak betul. asyik nak mengeluh je... itu tanda hidup anda kurang keberkatan. tak bersyukur dgn nikmat yg ada...

hurmmm, tgk perserta bersih tu mmg dari anak2 muda. yg berdarah muda. biasalah. org darah muda ni mmg cepat naik darah. so, itu la jadi mcm tu.... bertumbuk sini. bertumbuk sana..yg sakit diri sendiri.

Ok.. nampak mcm entry aku ni seolah2 berpihak pada kerajaan kan??? hahahhaa... ikut suka korg lah...
tapi, aku mcm ni je. kalau ditempat aku tu yg bertanding adalah ketuanya muslim atau non muslim, aku akan pangkah yg ketuanya melayu ISLAM. tak kisahlah BN atau PKR atau UMNO atau PAS. yg penting org ISLAM ok. ooopppss!! undi adalah rahsia!!! muuaaahhahahahaha!!

jgn lah terlalu obses dgn politik ni... tak perlulah memikirkan masalah negara terlampau sgt. fikir masalah diri masing2 sudah... aku tak nak komen lebih2. sebab, kwn2 aku ramai jg yg sertai bersih dan ramai jg anggota polis.

ok lah.. cukup lah sampai di sini saja.. mudah2an Malaysia menjadi negara yg aman dan damai. Amin... :)
Post a Comment