everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Sunday, October 2, 2011

Let's talk about FACEBOOK!

WELCOME TO FACEBOOK the place where people add you as a FRIEND but walk past you on the street. Where RELATIONSHIPS are perfect, LIARS believe they are telling the truth, your ENEMIES visit your profile the most, yet your FRIENDS & FAMILY block you. And even though you write what you are really thinking, someone always takes it the wrong way, people think your status is for them when its not!

Hahahhaaha!setuju x???sekarang ni boleh dikatakan nisbah org yg ada fb ni mungkin 20:1..semua org ada fb kan??bdk yg bawah umur pun dah ada fb.sedangkan yg boleh create akaun fb tu hanyalah yg berumur 18 tahun dan ke atas!tp yg bwh umur pun,buat fb dan menipu thn kelahiran mereka..mcm anak2 buah aku tu lah..sapa yg mengajar dorg tu buat fb ni??aku lah!hahahaha.macam2....bdk2 yg ada fb ni bkn ape,nk main game je...aku pun mula2 ada fb dulu,suka sgt nk main game2 dlm fb tu..

Ramai jgk org yg buat fb ni utk meniaga.ok lah kan!so,bole beli baju o apa2 menggunakan online.cantik2 jgk apa...aku pernah beli blouse kat thepoplook,material die ok la..risau jgk klu beli baju online ni.takut2 nnti bile dah dpt,x puas hati pulak kan.

Apa yg bestnya lagi ttg fb ni,kita bole cari org yg kita kehendaki hanya menggunakan ikon search je kat fb tu!satu hari tu,kwn2 aku nk dtg beraya kat umah aku.so,aku pun nk beli satay lah..aku pun call seorg kwn aku yg parents die jual satay kat sri gombak tu.so,aku pun try call nmbr dia yg ada dlm hp aku ni.tp x dpt..dh tukar nmbr agaknya.lps tu,tergerak pulak aku nk search info ttg satay gombak istimewa kat dlm fb aku ni.try,try n try,fuh!ada pun!aku pun terus like page tu.contact nmbr adik kpd kwn aku ni ada...aku call dan buat order satay tu..senangkan ada fb ni! :)

Byk lg yg best2 ttg fb ni..boleh tgk perkembangan kwn2 kita..dr yg bujang,pas2 kawin dan dah ada anak..sweet je..boleh jumpa kwn2 dr sekolah tadika sampai lah sekolah menengah.lps tu buat reunion.huhuhuhu..tp ada jgk kelmahan ttg fb ni.contohnya,ada sesetengah org yg buat fake akaun fb ni utk add sesiapa org yg mereka2 kehendaki,bagi tujuan nk menjadi busy body.mungkin juga golongan mereka tiada kerja lain utk dibuat..aku pun kurang pasti mengapakah mereka berbuat demikian.org2 mcm ni lah sebenarnya golongan yg tidak bertanggungjwp,menyalahgunakan fb ni.membuatkan ada sesetgh pengguna takut nak approve klu ada friend request pada akaun dorg.

Tapi sebenarnya yg paling x best bila ada sesetgh manusia ni yg post status yg menyentuh hati sesetgh pihak.contohnya baru2 ini kecoh ttg ada org yg mengutuk agama suci islam di wall beliau!sungguh menyakitkan hati bila baca segala kutukan2 terhadap Nabi Muhammad S.A.W. Bukan apa,bukan kah kita diajar utk menghormati agama lain..hurmmm,entahlah..semuanya sebenarnya terletak pd diri sendiri.klu nk jd baik,baik lah kita..klu nk jd jahat,jahat lah kita..

Apa2 pun,gunakan lah fb ini dgn baik..jadilah pengguna fb yg bertanggungjwp.hehehehe.

No comments: