everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Wednesday, January 23, 2013

Ooopppss! You've Reached Your Monthly Data Limit!!

Maxis oh Maxis.....


Bulan januari ni je, dah 2 kali top up data volume... banyak sangat online lah tu. dulu masa tak ada Tab ni, mana nak guna sangat broadband kan... nak buka lap top malas kan.. so, bila ada tab ni, online je lah memanjang... tgk You Tube lah.... Fb lah....

So result nya, 2 minggu saja dah cukup quota. quota aku 4GB sebulan...  Bila dah lebih pakai, maxis pun hantar mesej... "you have reached your quota . speed will be reduced.and blaaaa blaaa blaaa blaaaa.. now to buy  quoata and blaaa blaaa blaaaa...'' klu dah kata bisnes, so, suruh lah user beli dan beli lagi. semua tu kan duit!! klu aku tak beli, bila aku browser, mmg line slow mcm kura-kura yang akan membuatkan aku rasa nak baling je tab tu. hahahahaha!!

sebab tu orang tukar nama broadband ni kepada "berukband".

Nak atau x, aku terpaksa beli. untuk 3GB, aku kena beli dengan harga RM30. So, aku beli lah... nanti sampai bil, dan tgk bil tu byk, jgn terkejut pulak!! dan pada hari ini, aku beli lagi 500MB, dengan harga RM12. Ni semua gara-gara layan drama bersiri Legacy kat tonton.com.my. ye lah.. drama tu ditayangkan di TV3 pada jam 3 ptg .. aku kan kerja.. so waktu malam je lah aku layan drama tu.....

Harap-harap aku akan pakai secara berhemah dan mengawal nafsu dari ber browsing je. Klu tak, melayang lah duit kan!!

*kdg2 seronok jd stalker kat page org... tu yg jd lebih quota tu. hehehehe.

No comments: