everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Friday, January 11, 2013

Berjalan berdua dengan Yaya.

Assalammualaikum...

Hati rasa riang gembira, sebabnya td jalan2 window shopping dgn anak ku, Yaya kat Carefour Wangsa Maju. Dan berdua saja ok.... en husband keje.. aku cuti. So, cubaan utk membawa Yaya jalan jauh menaiki kereta akhirnya berjaya! Yeay!

Almaklum lah...... my lil ni, mmg lasak. So, aku mmg x berani lansung bwk dia dlm kereta tanpa siapa2 jaga dia. Takut dia jatuh kan. Tapi beberapa hari ni, aku bawa dia ke Sri Gombak menaiki kereta lah. Tengok mcm dia ok je... dia duduk diam je kan... so, berani lah aku bwk jauh sikit. Klu dari pinggiran ke wangsa maju tu, lebih kurang 15 minit lah... so tak ada lah lama sgt dlm kereta yg akan membuatkan dia bosan lps tu mula meragam kan...

Untuk mengelakkan aku penat kat carefour tu nnti, aku pun bawa lah stroller Yaya.. lg pun, Yaya suka duduk dlm stroller tu... masa dlm kereta tu, dia duduk diam sambil mkn keropok yg aku letakkan dlm Tupperware utk bg dia duduk diam. Hehehe.. mmg diam lah dia.

Sampai2 je dalam carefour tu, dia mula menjerit2 bila tgk mainan yg gerak2 tu,yg kena masuk syiling 50sen. Aku pun malas layan dia, teruskan je jalan sambil menolak stroller...

Tujuan aku ke situ ialah utk membeli bateri BB aku yg dah kong tu.... so, bila dah dpt apa yg dikehendaki, jln2 window shopping lah lps tu kan.... tp tak sah klu tak ada benda lain yg nak dibelinya.. beli apa lg, klu tak tudung. Huuhuhu..

Tapi aku rasa seronok sb Yaya tak meragam. Dia berkelakuan baik. Hehehe.. lepas ni, boleh g jauh lagi. Ke KL lah kan.... ;p

Published with Blogger-droid v2.0.8
Post a Comment