everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Monday, August 22, 2011

usung pakai kereta jenazah??

Pertama sekali aku nk melahirkan rasa marah dan agak sedih bila tgk berita kat tv ttg pelaku maksiat di bln ramadhan yg mulia ni.tangkapan yg dibuat oleh jabatan agama di damansara damai.hotel murah yg berdekatan dekat situ la..sgt x faham!kenapa bulan2 puasa mcm ni sanggup membuat maksiat!x kenal erti dosa?neraka?astaghfirullahhalazim..kalau dah bulan puasa dok buat benda tu,apa tah lagi bln2 lain.lansung x hormat kat bulan ramadhan yg suci ni..

Apa yg dibuat oleh pihak jabatan agama tu mmg aku sokong.bwk pelaku maksiat ni menggunakan van jenazah.sgt bagus!kiranya,utk memberi kesedaran pd pelaku ni,bahawa mati itu bole jadi pd bila2 masa shj!klu tgh wat benda haram tu,tiba2 Allah cabut nyawa,pun bole jadi jgk kan..na'uzubillah..x tau la aku,klu pelaku maksiat ni x sedar2 jgk..hurm,byk jg si pelaku maksiat yg x sedar2 jgk..sampai bertukar2 pasangan pun ada..nafsu syaitan melebih2 dlm diri tu..waallahualam..klu nk cerita psl maksiat ni,student2 yg byk.dulu waktu study kat poli shah alam,byk btl pompuan2 yg menyewa bilik atau rumah bwk jantan masuk utk memuaskan nafsu serakah mereka.huh!yg peliknya,yg pakai tudung tu!!nampak baik di luar,tp sbnrnya...mana silapnya bila benda mcm ni berlaku??mcm2 pihak agama buat utk membanteras gejala maksiat ni..tp sudahnya??tu yg byk anak luar nikah kat malaysia ni.pas2 buang2 je bayi tu.dah sedap buat,pas2 x berani tanggung!mana lah hati dan perasaan si pelaku ni sampai sanggup buang bayi tu!

Mmg ini lah petanda dunia akhir zaman..makin byk maksiat dan perkara pelik2 berlaku kat bumi ni.yg aku kdg2 menyampah,bdk2 muda yg pegi bazar ramadhan tu,bole pakai seksi2.dik..ni bln puasa..hormat lah skit..apa salahnya pakai pakaian yg tutup aurat sikit..dah tentu2 lah lelaki akn pandang kan.dah jd makruh kat sang lelaki yg memandangnya td..haish!!

Teremosi lebih plak aku ni..huhu.bkn apa.aku hanya terkilan dgn perkara2 yg berlaku sejak dua menjak ni..pasal dakyah kristian tu..pas2 pasal makcik hajjah sit yg menghina Allah dan Rasulullah tu..apa nk jadi dgn dunia ni la..Ya Allah..berilah kami petunjuk ke jalan Mu Ya Allah...

*sama2 lah kita berdoa agar si pelaku maksiat,si makcik hajjah tu,mahupun,org2 islam yg hampir terpengaruh dgn dakyah kristian tu,diberi petunjuk..Amin...
Post a Comment