everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Sunday, August 21, 2011

Kecewa dan sedih!

Apa perasaan anda bila membaca sesuatu yg melibatkan agama anda dicaci dan dikutuk melampau2??hati aku sgt marah bila baca satu email yg telah difoward kan oleh kwn2 aku,mengenai seorg perempuan yg bergelar,Makcik Hajjah sit al-wuzara.apa kes la minah ni.sesuka hati btl menghina Allah s.w.t dan Rasulullah.kalau betullah dia ni agama islam,minta bertaubat lah..kerana tempat anda dineraka kelak.

aku bkn lah arif ttg hal agama ni..tp apa2 pun,ilmu dan pengetahuan yg kita dpt ni,adalah bermula dr rumah.ibu dan bapa lah harus mendidik kita ttg ilmu ni.kalau di dlm rumah itu,ibu bapa x solat,mcm mana anak2 nak solat.betul x??klu ibu bapa tdk menegur anak2 contohnya,yg memakai pakaian seksi,itu lah antara penyebabnya sesebuah rumah itu tdk mendapat kerahmatan dan keberkatan oleh Allah s.w.t...mcm kes makcik hajjah ni..mungkin ada dimana2 silapnya dlm soal mendidik beliau..klu x,mcm mana bole jd mcm ni skali.sedangkan di sekolah kita diajar subjek agama bukan...so,ibu bapa di rumah haruslah menggilapkan lg ttg apa yg diajar oleh guru di sekolah.bknnya mengharapkan guru 100%..kalau di rumah,melihat adik atau kakak kita yg tidak menutup aurat,boleh ke kita berdiamkan diri?boleh ke kita hnya melihat??kita sebagai adik beradik,perlu menegur dgn cara yg baik...kalau kita berckp ttg agama,lihat jg pada diri sendiri.perbetulkan jg pada diri sendiri..

 hurmm,mcm ni la bila dunia makin moden..bila dah ada facebook,twitter,bloh atau yg lain2.melalui benda2 ni lah,manusia2 yg kurang akal fikiran mula nk tunjuk pd dunia bahawa ada benda yg mereka tidak puas hati.terpesongnya akidah dia ni menyebabkan umat islam menjadi marah.ye la..kita bkn malaikat atau nabi,utk merasa tenang bila ada manusia lain menghina agama suci kita ni.dan bkn smua org boleh berdiam diri.cumanya,aku mengharap,kalau betullah dia ni beragama islam,aku mohon pihak yg bertanggung jwp,memulihkan akidahnya yg dah terpesong jauh ni...

ini yg aku dpt dari email








Waallahualam...

Ya Allah,lindungi lah agama Islam ini....lindungilah kami dari manusia2 yg cuba mengotorkan agama suci ni..dan Ya Allah,Kau berilah petunjuk pada insan yg akidahnya terpesong jauh ini...hanya padamu aku memohon....Amin...

*semua ini adalah utk peringatan diri aku juga...

No comments: