everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Thursday, December 6, 2012

Resepi Durian Crepe





Sekarang ni durian crepe ni mmg popular. Jadi aku nk kongsikan resepi durian crepe ni pd korang yer..... senang sgt buatnya!


Cara-cara nak buat Durian Crepe ni...

CREPE :

Bahan-bahan :

250gm tepung gandum
3 biji telut
500ml santan(lebih mudah gunakan santan kotak 400ml campur air100ml)
1/2 sudu teh garam
1 sudu teh pewarna(ikut suka korang lah.... colour merah,kuning, hijau tau biru pun boleh je!)
Cara-cara :
Campurkan semua bahan dan blender kemudian tapis
Panaskan pan atau kuali yang leper dengan api yang kecil. Ratakan sedikit minyak
Tuangkan 1 senduk adunan dan ratakan hingga menjadi crepe
Tak perlu dibalikkan dan biar permukaan atas kering. Angkat dan biarkan sejuk.


DURIAN FILLING :

Bahan-bahan :
1 cawan Non Dairy Whipping Cream(pukul hingga kental)
Isi durian secukupnya(ambil isi saja)
Cara-cara :
Bentangkan 1 keping crepe
Letakkan Whipping Cream di tengah-tengahnya
Letakkan isi durian
Tutupkan semula dengan Whipping Cream
Lipat crepe dan simpan dalam peti sejuk.



Mudahkan??!!! Selamat mencuba!!
Published with Blogger-droid v2.0.8
Post a Comment