everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Friday, May 4, 2012

Bersyukurkah org mcm ni??

Assalammualaikum....

Salam jumaat semua... mudah-mudahan hidup kita sentiasa mendapat redha Allah...



Ini gambar rumah flat..... Apa kena mengena dgn entry kali ni?
Hurmmm.. masih aku teringat kata seseorang ni yg mengjengkelkan aku. "TAK KAN NAK TINGGAL RUMAH FLAT KOT! APA KELAS!" menyampah tak?? hina sangatkah org yg tinggal di rumah flat??? agak terkejut bila dgr kata-kata mcm tu. Yee!! aku tahu kau adalah org kaya..(kaya ke kalau bersalin pun kat hospital kerajaan???) belagak nak mampus.

Aku sekarang tinggal di rumah flat. So?? adakah aku ni terdiri dari golongan yg miskin?? kau ingat org yg berduit tak ada ke tinggal kat rumah flat? pemikiran dia ni mmg agak bodoh sebenarnya..... memandang rendah terhadap org2 yg susah. status di FB bkn main ckp "Alhamdulillah" tapi belakang hipokrit gila. Layak kah org sebegini berkata syukur terhadap Allah, sedangkan di belakang mengutuk org yg tinggal di rumah flat!!

semua org mmg mengimpikan kediaman yg selesa. tapi tak perlu lah nak berkata yg tinggal di rumah flat ni menggambarkan hidup seseorg tu miskin... tak ada kelas lah..... sekurang-kurangnya pemilik rumah flat tu, mereka membelinya. bkn mcm dia ni. mmg lah tinggal kat kawasan rumah teres. tapi hanya MENYEWA. ada kelas ke????

mmg aku benci gila dgn org yg suka memandang rendah terhadap org lain. kwn2 dia ni pun ada juga tinggal kat rumah flat PPR. dalam masa yg sama dia jg mengutuk kwn dia jg kan... jgn ingat kehidupan anda begitu sempurna. Allah sahaja yg sempurna. kalau anda ada kelebihan, anda juga ada kekurangan.

Kalau dilihat, mmg byk kekurangan tinggal di flat ni.. kdg2 mmg kotor. ludah sini sana. sampah bertaburan. ye lah... mana ada byr maintenance kan... so tak ada sesiapa lah yg nak bersihkan.. parking pun susah... suasana yg bising...memang byk kurangnya. tapi itu dah mereka mampu... SO far Alhamdulillah flat yg aku tinggal ni ada org yg bersihkan. dan kena byr maintenance.. so tak lah begitu kotor sgt.. mmg kdg2 tu mengeluh, "bilalah nak pindah ni.." tapi berkat kesabaran dan doa juga rezeki, aku dah pun memliliki rumah sendiri. dan insyaallah agak selesa. sekurang-kurangnya aku memiliki harta sendiri dalam umur aku 26 tahun. berbanding dgn dia yg mengjengkelkan tu, dah masuk 30an, tapi masih menyewa. itu pun masih nak berlagak lagi.

aku bukanlah baik sgt. tapi jgn lah nak memandang rendah terhadap org yg tak berkemampuan..

hurmmm... sekarang rumah baru aku masih tgh renovate lg... insyaallah tgh bulan ni pindah lah aku dari rumah flat di sentul ni...... rumah baru terletak di Gombak...

nk tgk rumah aku tak???hehhehe

security

boleh belajar swimming

dalam rumah

ok... cukup lah..... nak tgk lebih-lebih jom dtg rumah aku sendiri.hehehhee....

No comments: