everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Monday, March 23, 2015

Miss P datang selepas 28 hari

Assalammualaikum..

Alhamdulillah dapat juga aku nak post entry yang dah lama tertangguh akibat terlalu busy dengan tugas. Al maklum lah, byk tanggungjwp nak kena pikul... dgn kerja lg.... tggujwp isteri.. tggungjwb sbgai ibu... dan tggungjwp sbgi pelajar... bersarang sudah blog aku ni... mesti silent reader aku rasa sunyi sebab tak ada entry selama 5 bulan ni kan... hehehehe...

So... aku just nak share bahawa period aku datang selepas 28 hari lepas operate cyst pada 21 Ogos 2014. Sepatutnya,  doktor bagi injection Lucrin selepas saja operate tu.. tapi doktor kata, tak perlu rushing. Doktor akan bg injection tu selepas 3 minggu. Doktor tak nak aku rasa suffer disebabkan kesan Lucrin tu... nanti aku share kesan apa yang aku rasa lepas amik Lucrin tu ok...

Expected period aku pada next month tu adalah pada 16 September 2014. So, next follow up aku dgn Dr. Siti adalah pada 8 September 2014. Masa follow up tu juga lah, aku akan diberi Lucrin 11.75mg. Dose ini agak tinggi kerana 11.75mg adalah utk 3 bulan period stop. Jadi, ikutkan next week nya period aku patutnya datang lah kan... aku tnya Dr. Siti, adakah period aku akan dtg? Sebab expected period sy next week? Then, Dr. Siti kata, yes.. period awak akan dtg. Bulan October baru period awak tak dtg...

Tibalah 16 hb tu.. period aku pun dtg.. dan period pain masih ada. Sakit lah haaii.. memang sakit. Aku pun, hairan. Kenapa masih
sakit wlpun, cyst dah tak ada?? tapi sakit tu, ada lah beza nya sebelum cyst tu di buang. Masa ada cyst tu, sakit sampai tak boleh berjalan lansung. Makan pain killer pun tak jalan. Tapi period kali ni, aku telan jgk pain killer celebrex 200mg. Alhamdulillah mmg sakit tu hilang. Dr. Siti yang suruh amik pain killer yg dose rendah. Ikutkan hati, mmg aku dah tak mau telan pain killer atau apa2 ubat lagi utk tahan sakit ni. Tapi,  apa kan daya... mmg aku tak tahan sakit.. huhu.

Alhamdulillah. Period flow aku cantik. Byk darah keluar. Dan 8 hari baru clear. Sblm ni, hari ke 4 dah clear. Kira hari ke 5 aku dah boleh mandi wajib. Tapi period kali ni, rasa happy darah tu byk. ye lah kan.. sebelum ni, cyst tu makan. Tu yg darah period skit je keluar..

Lepas 2 minggu period, baru lah kesan ubat Lucrin tu jalan.. macam mana aku tau? Ok.. first, no white egg keluar dari miss v. Maksudnya,  ovulation tak berlaku. Lendir putih jernih tu kan tanda kita tgh subur. Jadi, lucrin tu mmg menyebabkan time subur tu tak ada.. kiranya, lucrin tu proses dlm body selepas 3 minggu..

Ok.. Insyaallah akan ku share lagi entry berkaitan dgn cyst, lucrin dan lain2 .. ;)


No comments: