everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Friday, May 3, 2013

Selamat Tinggal CEO

Rasanya tidak terlambat lagi untuk aku mengucapkan selamat tinggal kepada Mantan CEO KWSP kerana telah pun tamat kontraknya.. hari terakhir beliau melawat PJ pada 15 April 2013. Malangnya waktu itu akubercuti. Ke mana lagi.. ke star cruise laaaa... agak sedih kerana tidak dapat berjumpa dan bergambar dgn beliau utk terakhir kalinya..

Aku pun kurang pasti berapa lama beliau berkhidmat dgn KWSP. Kerana mulanya aku lapor diri dgn KWSP, beliau mmg adalah CEO di situ.. sangat teruja dpt mengenali beliau walaupun dari jauh dgn adanya berita online kwsp di pejabat.. nak berjumpa dgn CEO bkn senang kan... tapi itu bkn bermaksud kita sebagai staff tidak harus mengenali beliau..

Actually, 2 minggu sebelum beliau melangkah pergui dari  kwsp, pengurusan ada buat satu event yg dinamakan Coffe Talk Bersama Tan Sri Azlan Zainol. Lagi sekali aku tidak dapat menghadirinya.. on of my colleagues, ada cerita pengalamannya sewaktu menghadiri event tu.. Tan Sri ada menyatakan bahawa nak menjadi ke tahap beliau, tidak perlu pun belajar hingga ke University of London. . Background beliau ialah kelulusan account.  Dan pengetahuan beliau dlm bidang account ni mmg dah tinggi..  terkejut jgk aku bila dgr Tan Sri kata mcm tu... huyuuhu.. tp bkn senang yer nk belajar account ni... mahu pecah kepala ok...

aku sgt respect beliau.. kerana beliau juga kwsp menjadi sebuah agensi badan berkanun yg berjaya. Alhamdulillah. .  Beliau telah membuat satu perubahan sistem yang digunakan oleh staff daripada sistem lama ke sistem baru iaitu menepati dgn teknologi yg ada sekarang... im proud of him!

aku doakan semoga beliau berjaya.. dan sekarang beliau kembali semula ke RHB Investment Bank, if im not mistaken lah... kembalinya beliau ke sana adalah utk menyambung semula kontrak yg belum selesai..

Terima kasih aku ucapkan pada beliau dgn apa saja yg beliau beri pada organisasi dan kepada staff bawahan...




No comments: