everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Wednesday, March 16, 2016

Setelah sekian lama menyepi.....

Assalammualaikum...

Ya Allah... Dah bersarang dan bersemut gamaknya blog aku ni ye. Dah hampir setahun aku menyepikan diri. Hahaha. Poyo nye ayat tuh!

Nak kata malas... Tak juga... Tapi malas jugak laaa... Keh keh keh.

Byk benda yg berlaku pada tahun lepas membuatkan aku malas nak hapdate apa-apa kat blog ni..

Antaranya, pada bulan Mei 2015, doctor kata, aku recurrent cyst. Huuwaaa... Masa tu, rasa mcm dunia dah terbalik. Rasa mcm tak nak teruskan hidup. Asyik tanya, 'kenapa aku?' ' kenapa?!!'. Sungguh haru bila aku compared kan kesihatan org lain dgn diri sendiri. Mula salahkan takdir. Astaghfirullahhalazim... Maaf kan aku Allah. Kerana salahkan Mu. Aku yg salah. Ininadalah kafarah atad dosa-dosa ku di masa lalu.. Aku begitu angguh dgn menyalahkan takdir Allah. Sesungguhnya, Allah memberi penyakit itu, adalah untuk membersihkan dosa-dosa pada diri..

Memang aku akui, nak terima dgn hati yg redha sgt la susah pada waktu itu.. Tapi berkat doa keluarga dan kwn-kwn, Alhamdulillah aku dpt terima semuanya..

Memamg rasa down sgt, bila kau dah usaha segala contohnya, telan segala supplement, minum lemon hari-hari tapi cyst kau tetap tumbuh. Sebenarnya salah satu punca ialah clomid. Doctor bagi aku clomid, kononnya utk aku pregnant. Tapi, clomid tu la penyebab cyst  aku tumbuh dgn jayanya. Aku tak tahu.. Klu aku tahu, mmg la aku tak telan! Sejak join group Endometriosis Malaysia dan Endosister Malaysia, baru aku tau clomid adalah tidak boleh diambil oleh pesakit endo!

Cuma agak keliru.. Adakah doctor silap atau dia sendiri tidak tahu bahawa pesakit endo tidak boleh ambil clomid? Ok. Dia pun manusia. Manusia kan selalu buat silap. Hurmmm.. Tak tau nak kata apa.. T_T


Sekarang ni... Cyst pun dah membesar dgn jayanya. 3 org doctor aku jumpa, semua kata, perlu operations lg. Huwwaaaa... Ikutkan hati, aku tak mau laaa...

Cukup ,cukup sudah.. Cukup sampai di sini sajaaa...

Ok laa.. Nanti aku hapdate lagi ye.. Daaaaa..


1 comment:

M said...

"www.nonwovenbagmalaysia.com.my/ www.magspremiums.com
MAGS PREMIUM GIFTS SDN BHD We specialize in premium and corporate gifts printing (cenderamata korporat) , Welcome to custom made your own design on the gifts. Example: non woven bags, tshirt, lanyard, keychain, etc..."