everyone wants to change the world is.everyone wants to see the world happy..but no one realises that,to make this world a happy place to live,you have to change yourself,your heart and not the world....

Saturday, June 8, 2013

Restoran Rasa Utara

Assalammualaikum.

Hot! Hot! Hot! Entry kali ini, aku nak share sikit tentang service di restoran Rasa Utara ni..

semalam hari jumaat, dapat rehat selama 2 jam. So, aku, kak su dan paeplan nak ke Mid Valley. Mereka berdua ada hal nak diuruskan di sana. Aku tak ada apa pun... just follow dorang dan lunch. Lebih kurang jam 1.30pm kami pun decide nak makan kat Rasa Utara.  Bila jengah dari luar nampak org ramai. Tapi nasib baik ada satu meja yg muat utk kami bertiga. Atas meja tu masih ada sisa pinggan customer yg sebelum kami. Dah duduk selama 5 minit baru lah pekerja dia dtg utk clear kan meja tu dan ambil order.

Aku pun tgk menu dia, dan tekak ni mmg terasa nk makan mehoon soto.Harga yg tertera kat situ ialah Rm13.90. Boleh tahan jgk yer mahalnya.. tp klu sedap, x ada masalah bg aku ok!

Tunggu punya tunggu dah setengah jam x sampai2 lg. Air pun ambil masa 15 min nk hantar. Alahai.. mmg potong lah selera aku ni. Kwn aku panggil dan tnya lah kat pekerja di situ.. jawapan standard, 'sekejap ye'. Aku pun mencelah, klu sy punya tak buat lg, boleh cancel je yer. Lama sgt tunggu nya ni! Lps kami bising2 tu, x smpai 5 minit, makanan kami sampai.

Dan........ bila tgk je mehoon soto yg aku order tu... aduhai... mmg lah lansung tak menyelerakan.... kuah sikit... meehoon agak keras.... dan bila rasa je, mmg tawar hebeh!!! nak tak nak, aku telan jugak lah! sb memikirkan harga mahal kan! klu nk compare dgn pasar malam punya meehoon soto, lagi sedap ok!!!

Bila nak bayar tu, aku request for single resit. tapi dia kata tak boleh dgn suara yang agak menyakitkan hati. tak ada pulak perkataan "maaf cik, kita tak boleh kuarkan single resit". Ok. tak boleh ke kata mcm tu??? Alahai... kita customer.. kena lah ckp elok sikit... Sudahnya aku bayar je lah bil utk 3 org kawan aku tu... Dan yg paling aku sakit hati.... Tak ada ucapan "TERIMA KASIH" keluar dari mulut dia!!!
Hellooooo... dah lah service awak lembab... bila customer bayar tu, ckp lah terima kasih. susah sgt ke?? Sekurang2nya, rasa tak sedap makanan tu, dan tambah hati panas, bila kat cashier tu layan dgn elok, hati customer ni jadi dah tak panas lah..... masalah betul dorang ni...

Apa lagi... Ini lah first and last aku akan menjejakkan kali ke Restoran Rasa Utara.

No comments: